Assalamualaikum ! Welcome to all readers ! I hope this blog will give me and you many benefits. FollowDashboard
Alihkan matamu ke Laut,airnya cantik membiru dan penuh ketenangan, tapi hanya ALLAH sahaja yang tahu rahsia di dalamnya, begitulah dengan kehidupan manusia, riang ketawa tetapi ALLAH sahaja yang tahu rahsia kehidupannya, jika kecewa, pandanglah ke sungai, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang, jika rasa sedih, pandanglah ke langit, akan sedarlah kamu bahawa ALLAH sentiasa bersamamu. (:

2 Jun 2011

Home » , , , , , » Bermusafirlah Melihat Kebesaran Tuhan ( Hikmah Kembara )

Bermusafirlah Melihat Kebesaran Tuhan ( Hikmah Kembara )

 بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..
Alhamdulillah sampai sekarang aku masih bisa merasai nikmat-Nya. Hidup di dalam bumi pinjamannya, menghirup udara pinjamannya, oh! semua yang ada di dunia ini sebenarnya milik-Nya. Kita ini hanya meminjam. Betapa tak malunya kita yang tidak sedar lagi akan nikmat-Nya. Semoga kita semua termasuk dalam kalangan hamba-hambanya yang bersyukur. :c: Ameen ya Rabb..

Hari ni aku takde nak cerita apa. Cuma nak kau orang dengar lagu nasyid ni.:face1: Bukan setakat dengar tau, tapi hayati maksudnya. :face64: Sejak akhir-akhir ni aku asyik dengar lagu ni je. Best ! :h: By the way aku tahu lagu ni sebenarnya dah berabad pun. Okey tipu. Takdelah sampai berabad. 'Baru' keluar dua tahun lepas. Mungkin orang kata dah lapuk pun. Lapuk tak lapuk, yang penting aku suka lagu ni. :face50: Boleh cair tau aku dengar lagu ni. Ibarat cairnya ais di kutub utara~ mush Hah, sudah! merepek dah.<--btw, memang semua lagu nasyid yang dia dengar dia cair. Hee~ :face7:




Di sini kau berdiri
berpijak di bumi
menjunjung langit yang luas
Pernahkah kau berfikir
alam penuh rahsia
anugerah yang maha esa

(CHORUS)
Berjalan,bermusafirlah
melihat kebesaran tuhan
yang diciptakan untuk
mereka yang berfikir

dan bersyukur di atas nikmat
dan kurnianya
nilai harganya,iman dan taqwa
bagi hamba yang setia

Tiada beza warna,kulit atau rupa
yang ada hanya insan yang lemah
dengan satu tujuan mencari keredhaan
dan berbudi di bumi tuhan

Fikirkanlah..dimana arah kita
Renungilah..hikmah kembara
menuju kasih
buktikan cinta kita..
kepadanya..
ini kembara kita

Berjalan dan bermusafirlah
untuk melihat kebesarannya
lantas berfikir dan bersyukur
diatas nikmat dan kurnianya
nilai harganya iman dan taqwa
bagi hamba yag setia


Dah dengar? Merdu kan? Liriknya pun bagus sangat ! :face52: Oh, bagi yang tak minat nasyid tu aku dah faham. Korang dah wassalam awal-awal. Hee~ Aku suka lirik dia yang ni. :88:

Berjalan,bermusafirlah
melihat kebesaran tuhan
yang diciptakan untuk
mereka yang berfikir

dan bersyukur di atas nikmat
dan kurnianya
nilai harganya,iman dan taqwa
bagi hamba yang setia

Mendalam sangat maknanya. Masya-ALLAH ! :face9: Tak silap aku sebahagian liriknya ni di ambil dari ayat Al-Quran.
✿ Wallahua'lam bissawab. keep SMILING.◕‿◕ it's SUNNAH. ✿

Terima Kasih ◕‿◕

0 mutiara hikmah ヅ: